fredag 7. februar 2014

Hva er Stock Market alternativer? For de som er nye til å investere


 Når du kjøper en aksje i et selskap du kjøper en del av selskapet . Nå for å gjøre denne artikkelen lettere å forstå jeg kommer til å beskrive et selskap som jeg vil bruke som eksempel .

Selskapet XYZ

1000 aksjer totalt for selskapet

Kostnad for hver aksje er NOK 1,00

Nå hvis jeg kjøper en lager ut av 1000 der ute jeg vil eie 1/1000 av selskapet . Vel en opsjonsordning er annerledes . Når du kjøper en aksje alternativ du ikke kjøper noe av aksjen . Det du kjøper er muligheten til å kjøpe den lager på en bestemt pris senere . Du kan tenke at dette er en fryktelig idé fordi du ikke lenger eier noen av selskapet. Men den store delen av å kjøpe en opsjonsordning er den innflytelse du får med det .

Hvis du kjøper 100 aksjer fra selskapets xyz og prisen på aksjene deretter stige til $ 1,50 og du selger alle aksjene dine du bare tjent $ 50,00

ikke dårlig, men .....

Hvis du hadde kjøpt bare en opsjonsordning ( hvert alternativ er for 100 aksjer ) som ville ha kostet deg $ 14 og prisen på aksjen hadde da steget til $ 1.50 hver , og du bruker alternativet ville ha deretter gjort $ 435,65 .

Jeg vet hvor jeg ville velge

Nå grunnen til at denne bestanden alternativet vil tjene så mye mer er fordi du kan kjøpe mer for samme kostnad , og for hver dollar som en aksjekursen stiger prisen på en opsjon (beløpet du kan selge den for ) vil stige eksponentielt . For eksempel dersom aksjekursen stiger $ 1,00 da aksjeopsjonsprisenkan stige $ 5,36 så mindre endring må skje for å gjøre fortjeneste.

Nå siden jeg snakker om lager må jeg advare deg om at hver forsiktighet bør tas når de investerer . Faktisk er det mye av risikoen i aksjemarkedet må du nøye vurdere hvert kjøp du gjør fordi du kan tape penger . Du bør bare investere med penger som du har råd til å tape . Selvfølgelig målet ditt er å tjene , men du kan aldri fortelle hvilken vei aksjemarkedet vil være svingende på en gitt dag , fordi hvis det var da vi ville alle være milliardærer . Det finnes andre metoder for å tjene penger på nettet hjemmefra som tilbyr mer sikkerhet , kanskje ikke fullt så mye profitt potensial , men fortsatt tillate deg å tjene penger fra huset ditt .