søndag 25. august 2013

Hvordan kan jeg sette en stopper for Kronisk BV


 Kronisk BV var noe jeg ble vant til å leve med. Jeg pleide å lide av BV av og på i år. Jeg oppriktig fulgt min legens råd og resept hver gang at jeg led av vaginose. Jeg var trofast mot min mann som var min eneste seksuell partner. Vi har alltid gjort bruk av kondomer samtidig ha samleie. Legen min var ikke å finne ut hvorfor min infeksjon fortsatte å komme tilbake igjen og igjen.

Etter ca et år med lidelse fra BV, begynte jeg å legge merke til et par ting. Jeg merket at jeg pleide å få BV når vi hadde samleie for to eller tre dager på rad. En annen ting som kom frem i lyset var det faktum at det vanligvis skjedde en uke før mine perioder.

Jeg deltok i noen av de elektroniske kvinners helse fora for å diskutere min kronisk BV med andre andre lider. Jeg fikk en vet mye om BV ved å delta i disse fora. I denne artikkelen skal jeg forklare i korte trekk noen av de tingene jeg lærte om BV og hvordan jeg endelig ble kvitt min tilbakevendende BV for godt.

Bakteriell vaginose er en vanlig infeksjon som kvinner lider under fertil alder også under svangerskapet. En av de mest populære tester for å diagnostisere denne tilstanden er Sniff test. Under testen en dråpe kaliumhydroksid er lagt til vaginal sekresjon å markere lukten. BV kan også diagnostiseres ved mikroskopisk undersøkelse av vaginal sekret og celleprøve.

Selve rettsmiddel som til slutt ga meg lindring fra BV var Hydrogenperoksid (H202) douche. For å forberede de douche jeg pleide å blande en teskje av hydrogen peroxide med fire teskjeer med vann. Jeg har gjort bruk av dette douche for en uke. Etter dag sju var det en betydelig forbedring i min tilstand. Noen av symptomene på BV som fiskesmaken skjeden lukt var forsvunnet.

Det neste jeg gjorde var å prøve å finne ut hvorfor H202 var effektiv for meg. Jeg søkte på internett og fant ut at Hydrogenperoksid (H202) er et biprodukt av Lactobacillus. Den økte forekomsten av H202 produsere Lactobacillus enten tas oralt eller når den brukes som en vaginal stikkpille for 7 dager eller mer er nok til å gjenopprette vaginal pH-balanse og eliminere BV.

Jeg er ikke sikker på om dette douche vil være like effektive for alle kvinner likt. Det hjalp meg å bli kvitt kroniske BV. Jeg har delt min erfaring her i denne artikkelen med et oppriktig håp om at det fungerer for andre også