fredag 7. februar 2014

Er Apple lager kommer til å gå Hyperbolsk til en Market Cap Over 2 Trillion ?


 Det er utrolig hvilke typer contrived lyd og raseri vi hører på den økonomiske nyhetene hver dag , for ikke å nevne de konspirasjonsteorierav alle dem som elsker å korte markedet komme opp med , ja noen er rent delusional , andre er market makere og har en eierandel i spillet , samtidig som det er de som gjør det som de går for de sporadiske prime time finansnyheter sound bites . OK, så la oss diskutere alt dette og hva det har å gjøre med prisen på ris i Kina eller aksjekursene på NYSE , DOW , eller NASDAQ skal vi? Men først en kjapp historie om noe jeg hørte på TV for ikke lenge siden .

Jeg beklager, men jeg kunne bare ikke holde kjeft etter at jeg hørte fyren på Market Watch fortelle meg at Apple skulle $ 2000 en andel innen midten av 2014 - "Å , for Pete skyld , gi meg en pause " Jeg ropte inn i stuen ! Har du noen anelse om hva det ville bety ? Det ville bety en markedsverdi på noe sånt som $ 2 billion , som jeg kanskje minne deg ingen selskap noensinne har oppnådd , faktisk , har ingen selskap fått til $ 1 billion ennå . Se hva jeg mener ?

Det minner meg litt av CALPERS ( California Lærer Pensjonskasse ) hvis strålende økonomiske prognosemakerne kalt aksjemarkedet å treffe 96000 poeng ved 2075 og så lenge alt gikk stadig opp på den hastigheten , de ville alle være i orden . Tuller du med meg ? Ikke rart alle de store stats-og selskaps pensjonskasser i landet er så messed opp og underfinansiert til melodi av 10s av milliarder av dollar . Hvem kommer opp med dette tullet likevel?

OK, så hva er moralen i historien her du spør , jeg mener hvorfor jeg gidder å skrive denne artikkelen likevel? Vel , det er fordi jeg ser altfor mye meningsløs dribble der ute og virkelig dårlig stock picking råd . Nei, det er ikke at jeg har noe imot Apple - aksjen har gjort det bra , anstendig resultat , godt vekstpotensial , og alle rundt nice går så langt .

Men å projisere en fortsatt hyperbolsk kurve til $ 2000 en aksje , vel , jeg må bare spørre deg hva er disse menneskene røyking , videre , hvis du kommer til å spille aksjemarkedet bruke hjernen din , og hvis du røyker noe , stopp ! Kan vurdere alt dette og tror på det , fordi ellers er du bare kommer til å være å kaste bort gode penger jeg si .