lørdag 24. august 2013

Hva er aksjemarkedet likevel?


 En børs eller aksjemarkedet er et offentlig gode (et løst nettverk av økonomiske transaksjoner, ikke et fysisk anlegg eller uavhengig) enhet av aksjene i foretaket (Actions) og dets derivater til en avtalt pris, og disse er verdipapirer notert på børs samt private tilbud.

Donasjonen er en av de viktigste kildene for selskapene å skaffe midler. Dette tillater bedrifter å bli handlet, eller innhente ytterligere finansiell kapital for ekspansjon ved å selge aksjer av eierskapet i selskapets offentlige markedet. Cash utveksling tilbudet gir investorer mulighet til å raskt og enkelt selge verdipapirer. Dette er en interessant funksjon av egenkapitalen investeringer, sammenlignet med andre mindre likvide investeringer som eiendom.

Aksjekurser på vei oppover, for eksempel, har en tendens til å være forbundet med økt investeringer i næringslivet og vice versa. Aksjekursene også påvirke den innenlandske økonomien og forbruket. Derfor sentralbanker har en tendens til å holde et øye med kontroll og oppførselen til aksjemarkedene og generelt på en tilfredsstillende økonomiske ressurser systemfunksjoner.

Aksje som en trader ikke kan ha for å bli forhandlet med shortsalg, kan margin kjøpe kjøpe aksjer med lånte midler, eller derivater kan være å kontrollere en stor del av bestanden er godt under det beløpet som krever kjøp eller salg direkte.

En av de mange tingene folk alltid ønsker å vite aksjemarkedet er, "Hvordan kan jeg investere pengene?" Det finnes mange ulike tilnærminger eller dele tips investering, er to grunnleggende metoder klassifisert i fundamental analyse og teknisk analyse. Fundamental analyse refererer til å analysere selskaper etter sine regnskaper i SEC rapporter, forretningsutvikling, generelle økonomiske forhold, osv. Teknisk analyse studier pris handlinger i markedet gjennom bruk av grafer og kvantitative teknikker for å forutsi famlet prisutviklingen, uavhengig av selskapets økonomiske utsikter . I tillegg velger mange å investere gjennom indeks-metoden. Ved denne metode, som har en portefølje veid eller ikke å tildele alle eller noen segment av børsen. Hovedformålet med denne strategien er å maksimere diversifisering, å redusere skattene over-hyppig trading, og ri den generelle trenden i aksjemarkedet. Handlinger vurderes etter forskjellige prinsipper i forskjellige markeder, men den grunnleggende forutsetningen er at en handling er verdt prisen som en transaksjon ville være sannsynlig var de aksjene som skal selges. Markedslikviditeten er en viktig faktor for hvorvidt en aksjon er i stand til å bli solgt gang. Drift faktiske salg av aksjer mellom kjøper og selger er generelt ansett for å gi det beste markedet indikator på den første blikk "Virkelig verdi" av aksjene på den tiden.

I shortsalg, låner trader lager (vanligvis fra sin meglervirksomhet som eier aksjer til sine kunder eller egne aksjer grunn til å låne til korte selgere), og deretter selge på markedet, håper prisene faller. Forhandler kan kjøpe tilbake aksjen, pengene hvis prisen har falt i mellomtiden, og vil tape penger hvis det er forbi. Gjennomføring av en short posisjon ved å kjøpe tilbake aksjer kalles "dekker en short posisjon." Denne strategien kan også brukes av skruppelløse handelsmenn i væsker eller tynt omsatt markeder for å kunstig redusere prisen på en enhet. Derfor, i de fleste markeder enten hindre shortsalg eller innføre restriksjoner på når og hvordan en shortsalg kan forekomme. Praksisen med naken short er ulovlig i de fleste aksjemarkedene.